Blog Widget by LinkWithin

Kekuasaan Dan Kebesaran-Nya

Posted by ﻨﺠﺠﻪ ﻴوﺴوﻑ | 9:10 AM | 0 comments »





Afiah Syafina,seorang bayi perempuan berusia 2 bulan,anak kepada pasangan Bambang sarianto & Syarifah yang keduanya bekerja sebagai guru sekolah di Tebing Tinggi telah mengalami perut buncit yang setelah dicheck dianggap Tumor yang harus segera dibedah.
Kedua pasangan ini pergi berjumpa dgn Prof dr. Chairuddin P.Lubis..lalu beliau terus menghubungi Pk Bibie (Rtn. Kentjana Salim) dari Rotary Club Deli Medan…segala pembiayaan operation ini akan ditanggung oleh Rotary Club. Pada hari Sabtu,19 Januari 2008,jam 8.00-11.30,operation dilakukan di Rumah Sakit Gleni International Medan..dan keputusannya sgt mengejutkan..ternyata benda yg disangka tumor adalah JANIN BAYI 5 BULAN!!!

Inilah kuasa Allah..terlampau byk bukti2 KEKUASAAN & KEBESARAN-NYA yg sememangnya jelas,..hanya kita manusia yg sering lalai dan leka..
”sanuqriika fala tansa” [Kami akan membacakan(Al Qur'an) kepadamu (Muhammad) maka kamu tidak akan lupa]. Sesungguhnya Allah Maha Azim..apabila berfirman ‘kun fayakun’ maka jadilah ia…..
SURAH YAASIN AYAT 82: Sesungguhnya keadaannya apabila Dia menghendaki sesuatu hanyalah berfirman: “Jadilah” maka terjadilah ia……….

0 comments

Post a Comment